• Menu
Darmowa dostawa od: 45 zł brutto
Ceny netto
Pomoc
Biuro obsługi klienta
801 800 801
opłata 0,29zł netto/min
pon. - pt. 8:00 - 17:00
Napisz wiadomość
info@ofix.pl

Wielogodzinna praca przed komputerem nie musi być męcząca i mało komfortowa. Wystarczy zadbać o ergonomiczne warunki pracy. W tym artykule podpowiemy Ci, jakie są zasady pracy przy komputerze i jak wyposażyć stanowisko pracy by było ergonomiczne, umożliwiało wygodne wykonywanie obowiązków i nie było źródłem zagrożeń dla pracownika. Powiemy też, co to ergonomia, dlaczego jest ważna oraz jaki sprzęt wybrać do pracy z laptopem i jak go ustawić.

Co to jest ergonomia?

Ergonomia to dziedzina nauki, która odgrywa kluczową rolę w naszym codziennym życiu. Jej nazwa pochodzi z języka greckiego, od słów: ergon- oznaczające czyn, pracę oraz nomos, które w tłumaczeniu na polski oznacza wiedzę, prawo. Zatem, tłumacząc dosłownie, ergonomia to wiedza o pracy człowieka, inaczej zależność pomiędzy człowiekiem a warunkami w jakich pracuje. Zgodnie z jej zasadami środowisko pracy wraz ze wszystkimi meblami, urządzeniami i narzędziami powinno być dostosowane do anatomicznych i psychofizycznych możliwości pracownika. Celem ergonomii jest więc optymalizacja warunków pracy tak, by spełniały one jego potrzeby i wymagania.

Dlaczego ergonomia pracy przy komputerze jest tak ważna?

Ergonomia stanowiska komputerowego jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa pracy i odgrywa w tym niebagatelną rolę. Dostosowanie stanowiska pracy, używanych sprzętów oraz warunków do psychofizycznych wymagań pomoże Ci zapobiec wypadkom (jak np. upadek, potknięcie itp.) oraz wielu problemom zdrowotnym. Prawidłowa, wygodna pozycja pracy sprawi, że unikniesz bólu pleców, szyi, kolan i nadgarstków, dzięki czemu wyeliminujesz wady postawy. Będzie ona również miała pozytywny wpływ na krążenie krwi, które zdecydowanie się poprawi. Brak dyskomfortu pozwoli Ci także lepiej skoncentrować się na wykonywanych zadaniach, znacznie poprawi Twoją wydajność pracy i zwiększy efektywność. Co więcej, ergonomiczne stanowisko pracy poprawi Twoje ogólne samopoczucie i zwiększy przyjemność płynącą z wykonywanych obowiązków. Tym samym przeciwdziałać będzie stresowi zawodowemu. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie zasad ergonomii w każdym miejscu pracy, niezależnie od tego czy jest nim biuro w siedzibie firmy czy w domu. W dalszej części artykułu powiemy co zrobić, by Twoje miejsce pracy biurowej było dopasowane do Twoich potrzeb i zapewniało najwyższy komfort.

Ergonomiczne stanowisko pracy - czyli jakie? Odpowiednie krzesło biurowe i biurko to podstawa

ergonomiczne krzesło przy biurku

Praca w biurze wiąże się z wielogodzinnym przebywaniem w pozycji siedzącej. Dlatego tak istotną kwestią dla uzyskania ergonomii pracy z komputerem, jest odpowiednio dobrane i ustawione krzesło biurowe (np. krzesło obrotowe lub wygodny fotel). Jakimi cechami powinien charakteryzować się ten mebel, by zapewnić komfort pracy? Ponieważ kolana powinny być zgięte pod kątem 90°, przede wszystkim ważna jest możliwość regulacji wysokości siedziska. Powinno ono być ustawione tak, aby całe stopy były płasko oparte na podłożu. W przypadku, gdy nie jest to możliwe, konieczne jest zastosowanie podnóżka o kącie pochylenia w zakresie 0°-15°. Taki podnóżek wyeliminuje powstawanie problemów z krążeniem, zapobiegnie obrzękom oraz bólom nóg. Pozwala to uniknąć problemów zdrowotnych takich jak chociażby żylaki. Dla optymalnego dopasowania do wzrostu istotna jest również regulowana wysokość oparcia, którego zadaniem jest odpowiednie podparcie kręgosłupa w każdym odcinku. Dzięki niemu utrzymasz prawidłową postawę, która będzie mniej męcząca dla Twoich pleców. Przydatną funkcją w Twoim krześle będzie też regulacja kąta nachylenia - oparcie powinno dać się odchylić do tyłu o co najmniej 15°. Pamiętaj także, że kąt pomiędzy oparciem a siedziskiem na wysokości miednicy powinien być mniejszy niż 90°. Dobrze jest wybierać modele foteli, posiadające wyprofilowane siedzisko i oparcie, które idealnie dopasują się do naturalnej pozycji ciała. Cenna rada: jeśli jesteś osobą bardzo wysoką, najlepsze dla Ciebie będzie krzesło biurowe ergonomiczne z dodatkową regulacją głębokości siedziska. Musisz ustawić je tak, by podpierało 2/3 długości Twoich nóg, co zapobiegnie uciskowi nóg w zgięciu oraz ich drętwieniu. Rzeczą, o której nie należy zapominać przy wyborze wygodnego fotela do biura, jest również regulacja podłokietników, które powinny stanowić stabilne oparcie dla łokci, odciążając ręce. Istotna jest też obrotowa konstrukcja oraz solidna podstawa na kółkach, gwarantująca stabilność oraz mobilność. Podsumowując, im więcej możliwości regulacji w Twoim fotelu, tym lepiej dla Twojego zdrowia.

Polecane produkty

Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl William R (Leon) steel EF019, tkanina, czarny
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl William R (Leon) steel EF019, tkanina, czarny
kod: FT72
pojutrze u Ciebie
782,74 zł brutto
Fotel biurowy Office Products Cyprus, ekoskóra, czarny
Fotel biurowy Office Products Cyprus, ekoskóra, czarny
kod: KS210
6 mar u Ciebie
736,77 zł brutto
Krzesło obrotowe Nowy Styl Stillo 10 EF-002, profil GTP, ciemnoszary
Krzesło obrotowe Nowy Styl Stillo 10 EF-002, profil GTP, ciemnoszary
kod: KS73
14 mar u Ciebie
736,77 zł brutto
Krzesło obrotowe Nowy Styl Stillo 10 EF808, profil GTP, pomarańczowy
Krzesło obrotowe Nowy Styl Stillo 10 EF808, profil GTP, pomarańczowy
kod: KS86
pojutrze u Ciebie
-11%
724,47 zł brutto
641,49 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 724,47
Fotel biurowy - gabinetowy Realspace Pro London, tkanina, czarny
Fotel biurowy - gabinetowy Realspace Pro London, tkanina, czarny
kod: FT47
pojutrze u Ciebie
1425,57 zł brutto
Fotel biurowy - gabinetowy Realspace To Go Maine, skóra, czarny
Fotel biurowy - gabinetowy Realspace To Go Maine, skóra, czarny
kod: FT27
pojutrze u Ciebie
-12%
1007,37 zł brutto
890,10 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 1007,37
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo white, rozmiar 6, szary
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo white, rozmiar 6, szary
kod: KS338
wydłużony czas dostawy
720,24 zł brutto
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo white, rozmiar 6, granatowy
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo white, rozmiar 6, granatowy
kod: KS339
wydłużony czas dostawy
634 zł brutto
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo white, rozmiar 6, czarny
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo white, rozmiar 6, czarny
kod: KS340
pojutrze u Ciebie
995,07 zł brutto
Krzesło obrotowe biurowe  Entelo Uni, rozmiar 6, antracyt
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Uni, rozmiar 6, antracyt
kod: KS341
wydłużony czas dostawy
945,87 zł brutto
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo Black, rozmiar 6,  szary melanż
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo Black, rozmiar 6, szary melanż
kod: KS344
wydłużony czas dostawy
908,97 zł brutto
Krzesło obrotowe Nowy Styl NARGO-RB-BL TS06, czarny
Krzesło obrotowe Nowy Styl NARGO-RB-BL TS06, czarny
kod: KS353
pojutrze u Ciebie
-32%
1102,87 zł brutto
754,59 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 1102,87
Wyprzedaż
Krzesło obrotowe Realspace to go Ben Nevis, bez podłokietników, niebieski
Krzesło obrotowe Realspace to go Ben Nevis, bez podłokietników, niebieski
kod: KS57
pojutrze u Ciebie
320,69 zł brutto
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl William R (Leon) steel EF031, tkanina, szary
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl William R (Leon) steel EF031, tkanina, szary
kod: FT73
pojutrze u Ciebie
-11%
995,07 zł brutto
884,52 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 995,07
Krzesło obrotowe Nowy Styl Offix Ibra YB105, z mechanizmem, czerwony
Krzesło obrotowe Nowy Styl Offix Ibra YB105, z mechanizmem, czerwony
kod: KS273
15 kwi u Ciebie
1105,77 zł brutto
Krzesło obrotowe Nowy Styl Adler GTP C-11, czarny
Krzesło obrotowe Nowy Styl Adler GTP C-11, czarny
kod: KS277
pojutrze u Ciebie
441,57 zł brutto
Krzesło obrotowe Nowy Styl Metron R EF-031, szary
Krzesło obrotowe Nowy Styl Metron R EF-031, szary
kod: KS278
15 kwi u Ciebie
-17%
724,47 zł brutto
601,47 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 724,47
Krzesło obrotowe Nowy Styl Cooper Mesh Hrua EF031, szary
Krzesło obrotowe Nowy Styl Cooper Mesh Hrua EF031, szary
kod: KS280
pojutrze u Ciebie
1154,97 zł brutto
Fotel Nowy Styl Supreme Orion, MADRYT9100, eko-skóra, czarny
Fotel Nowy Styl Supreme Orion, MADRYT9100, eko-skóra, czarny
kod: FT84
pojutrze u Ciebie
-6%
1523,97 zł brutto
1428,57 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 1523,97
Fotel gabinetowy Nowy Styl Multi Revita R HIT R, czarny
Fotel gabinetowy Nowy Styl Multi Revita R HIT R, czarny
kod: FT81
8 mar u Ciebie
666,51 zł brutto

Poza krzesłem, do stworzenia ergonomicznego stanowiska pracy przy komputerze, niezbędne jest wygodne biurko. Jego blat powinien być na tyle duży, by zmieściły się na nim wszystkie potrzebne Ci do pracy akcesoria, jednocześnie zapewniając odpowiednią powierzchnię roboczą. Szerokość biurka musi być wystarczająca, by umieścić na nim ekran w odległości co najmniej 40cm od Twoich oczu (max. 75cm) i by pozwalała na położenie klawiatury minimum 10cm od przedniej krawędzi. Dobrze by było, gdyby wysokość blatu Twojego biurka była regulowana. Pozwoliłoby to na jego ustawienie na wysokości łokci i umożliwiło położenie kończyn górnych w prawidłowy sposób, czyli tak, aby zachować kąt prosty między ramieniem a przedramieniem. Wysokość biurka ma również niebagatelne znaczenie dla prawidłowego ustawienia monitora- górna krawędź ekranu powinna znajdować się na wysokości oczu. Wymagania dotyczące ergonomii w pracy przy monitorze określają, że biurko powinno być podniesione na taką wysokość, by kąt obserwacji ekranu monitora wynosił 20°÷50° w dół (licząc od linii poziomej na wysokości oczu pracownika do linii poprowadzonej od jego oczu do środka ekranu). W przypadku gdy biurko ma niewystarczający zakres regulacji wysokości, skorzystaj z osobnej podstawy pod monitor lub podstawy pod laptopa, które pomogą Ci ustawić ekran w odpowiedniej pozycji. Doskonałym pomysłem jest zakup biurka typu sit-stand z regulacją wysokości nawet do 125cm. Ich atutem jest fakt, że oprócz pracy siedzącej stwarzają również możliwość pracy na stojąco. Takie rozwiązanie wprowadza dodatkowy ruch, który korzystnie wpływa na zdrowie i samopoczucie użytkownika. Warto zatem, byś rozważył kupno takiego produktu. Ciekawą propozycją są też specjalne stanowiska dedykowane do pracy siedząco-stojącej. Niezależnie jednak od tego, jaki rodzaj biurka wybierzesz, ustaw je bokiem do okna, dzięki czemu unikniesz odblasków na swoim monitorze a słońce nie będzie Cię oślepiać.

krzesło biurowe stojące przy regulowanym biurku

BHP przy pracy z monitorem. Zasady ergonomii przy komputerze – sprzęty i ich ustawienie

Wiesz już jaki fotel i biurko kupić, by ograniczyć ryzyko wystąpienia negatywnych skutków związanych z pracą biurową. A co z pozostałym sprzętem biurowym? Co jeszcze ma wpływ na stworzenie wygodnego i ergonomicznego stanowiska do pracy? Wspomnieliśmy już wcześniej o monitorze i jego prawidłowych ustawieniach. Należy jednak dodać, iż ergonomiczny monitor powinien mieć możliwość regulacji kąta nachylenia (co najmniej o 20° w przód i o 5° w tył) oraz obrotu (o 60° w lewo i 60° w prawo). Ważne jest także sprawdzenie wielkości czcionki, jasności obrazu oraz kontrastu, które powinny być ustawione tak, by wyświetlany obraz był wyraźny i stabilny. Jeśli Twoje biurko jest bardzo wąskie, koniecznie sięgnij po odpowiedni uchwyt do monitora. Z jego pomocą dostosujesz jego odległość od oczu oraz wysokość do własnych potrzeb.

biurko ustawione bokiem do okna

Do pracy przy komputerze niezbędna jest odpowiednia klawiatura oraz mysz komputerowa. Ergonomiczna klawiatura nie powinna dopuścić do przeciążenia mięśni kończyn górnych i powinna być wyposażona w klawisze o czytelnych znakach. By spełniała wymogi ergonomii, powinna też posiadać regulację kąta nachylenia 0°-15°, co jest możliwe dzięki zastosowaniu składanych nóżek. Przy dłuższej pracy na klawiaturze warto użyć podkładki pod nadgarstki, która zapewni im odpowiednie wsparcie i zapobiegnie przykrym dolegliwościom i jednostkom chorobowym takim jak na przykład zespół cieśni nadgarstka. Ważne jest również, by podczas pracy na klawiaturze trzymać ręce zgięte pod kątem prostym. Jeśli chodzi o myszkę, musisz wybrać taki model, który utrzyma Twoją dłoń w naturalnej poziomej pozycji i będzie. Unikać należy nadmiernego wygięcia nadgarstka, w czym zapobiec może stosowanie myszki pionowej (wertykalnej) lub tzw. tracka ball'a. Dla większej wygody pracy warto wybierać myszy bezprzewodowe, by uniknąć plątania się kabli. Pamiętaj też, by trzymać myszkę jak najbliżej ciała, co znacznie zmniejszy napięcie szyi i ramion. Stosuj też podkładki pod mysz, zapewniające większą precyzję ruchów.

Ergonomiczne produkty

Podkładka pod mysz i nadgarstek Kensington, ErgoSoft, do standardowych myszy, 240x195x21mm, czarny
Podkładka pod mysz i nadgarstek Kensington, ErgoSoft, do standardowych myszy, 240x195x21mm, czarny
kod: PZ120
pojutrze u Ciebie
122,73 zł brutto
Ofix Days
Podkładka pod mysz Hama, "Work in progress", 22x18x0.1 cm, czarny
Podkładka pod mysz Hama, "Work in progress", 22x18x0.1 cm, czarny
kod: PZ95
pojutrze u Ciebie
-9%
11,02 zł brutto
9,99 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 11,02
Podkładka pod nadgarstek Kensington, ErgoSoft, do klawiatur płaskich, 432x101x10mm, czarny
Podkładka pod nadgarstek Kensington, ErgoSoft, do klawiatur płaskich, 432x101x10mm, czarny
kod: PZ70
pojutrze u Ciebie
156,09 zł brutto
Hit cenowy
Klawiatura bezprzewodowa Yenkee YKB 2020CS Prime, czarny
Klawiatura bezprzewodowa Yenkee YKB 2020CS Prime, czarny
kod: KL144
20 mar u Ciebie
44,99 zł brutto
Podnóżek Kensington SmartFit SoleMate Plus, 450x350mm, szaro-czarny
Podnóżek Kensington SmartFit SoleMate Plus, 450x350mm, szaro-czarny
kod: FR25
pojutrze u Ciebie
326,10 zł brutto
Mysz bezprzewodowa Defender Wave MM-995 RF, optyczna, brązowy
Mysz bezprzewodowa Defender Wave MM-995 RF, optyczna, brązowy
kod: MS292
pojutrze u Ciebie
24 zł brutto
Wyprzedaż
Podkładka przed klawiaturę Fellowes  I-Spire, 22x325-300x70mm, czarny
Podkładka przed klawiaturę Fellowes I-Spire, 22x325-300x70mm, czarny
kod: PZ53
pojutrze u Ciebie
-17%
62,61 zł brutto
51,97 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 62,61
Podkładka pod mysz i nadgarstek Fellowes Health-V Fabric, 205x19x250mm, czarny
Podkładka pod mysz i nadgarstek Fellowes Health-V Fabric, 205x19x250mm, czarny
kod: PZ97
6 mar u Ciebie
78,60 zł brutto
Mysz bezprzewodowa Kensington Pro Fit Ergo, pionowa, optyczna, czarny
Mysz bezprzewodowa Kensington Pro Fit Ergo, pionowa, optyczna, czarny
kod: MS204
pojutrze u Ciebie
244,65 zł brutto
Podkładka żelowa pod mysz i nadgarstek Kensington, zachowująca kształt, 255x215x7mm, czarny
Podkładka żelowa pod mysz i nadgarstek Kensington, zachowująca kształt, 255x215x7mm, czarny
kod: PZ82
pojutrze u Ciebie
132,72 zł brutto
Podkładka piankowa pod mysz Natec Chipmunk, 235x195x22mm, czarny
Podkładka piankowa pod mysz Natec Chipmunk, 235x195x22mm, czarny
kod: PZ135
pojutrze u Ciebie
24,43 zł brutto
Podkładka pod mysz Kensington Duo Gel, czerwono-szary
Podkładka pod mysz Kensington Duo Gel, czerwono-szary
kod: PZ56
pojutrze u Ciebie
130,26 zł brutto
Mysz bezprzewodowa Xiaomi Mi Dual Mode Wireless Mouse Silent Edition, optyczna, biały
Mysz bezprzewodowa Xiaomi Mi Dual Mode Wireless Mouse Silent Edition, optyczna, biały
kod: MS299
pojutrze u Ciebie
63,35 zł brutto
Mysz bezprzewodowa Defender Virtual MB-635, optyczna, czarny
Mysz bezprzewodowa Defender Virtual MB-635, optyczna, czarny
kod: MS302
pojutrze u Ciebie
-16%
24,59 zł brutto
20,69 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 24,59
Zestaw przewodowy Logitech MK120 (920-002563), klawiatura + mysz, czarny
Zestaw przewodowy Logitech MK120 (920-002563), klawiatura + mysz, czarny
kod: KL116
pojutrze u Ciebie
111,81 zł brutto
Podnóżek Kensington SmartFit SoleMate, 450x340x48mm, szary
Podnóżek Kensington SmartFit SoleMate, 450x340x48mm, szary
kod: FR37
pojutrze u Ciebie
166,15 zł brutto
Mysz bezprzewodowa Kensington Pro Fit Wireless, laserowa, czarny
Mysz bezprzewodowa Kensington Pro Fit Wireless, laserowa, czarny
kod: MS201
pojutrze u Ciebie
137,21 zł brutto
Mysz bezprzewodowa Kensington SureTrack Dual, optyczna, czarny
Mysz bezprzewodowa Kensington SureTrack Dual, optyczna, czarny
kod: MS202
pojutrze u Ciebie
132,83 zł brutto
Podkładka pod nadgarstek Kensington, ErgoSoft, do klawiatur standardowych, czarny
Podkładka pod nadgarstek Kensington, ErgoSoft, do klawiatur standardowych, czarny
kod: PZ119
7 mar u Ciebie
156,09 zł brutto
Mysz bezprzewodowa Kensington ValuMouse, optyczna, czarny
Mysz bezprzewodowa Kensington ValuMouse, optyczna, czarny
kod: MS203
pojutrze u Ciebie
-5%
157,32 zł brutto
149 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 157,32

Ergonomia w pracy to nie tylko urządzenia. Jakie warunki pracy mają wpływ na ergonomię?

Rozpatrując zagadnienie ergonomii, należy poruszyć także inne kwestie, które bezpośrednio przyczyniają się do zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy. Jednym z takich elementów jest prawidłowe oświetlenie. Praca przy komputerze wymaga dostępu do takiego światła, które zapewni Ci komfort, a tym samym efektywność. Przede wszystkim ważne jest, byś miał dostęp do światła słonecznego, które dla wzroku jest mniej męczące niż to sztuczne. Konieczne jest zastosowanie w oknach żaluzji bądź zasłon, ograniczających ilość wpadającego światła przy bardzo dużym nasłonecznieniu, które mogłoby odciążyć Twój wzrok. Musisz też pamiętać o odpowiednim ustawieniu monitora względem okna (o czym wspominaliśmy powyżej), by zapobiec olśnieniom. Uzupełnieniem dla oświetlenia słonecznego jest oświetlenie sztuczne, które niekiedy stanowi jedyne źródło światła. Należy zadbać zarówno o prawidłowe oświetlenie ogólne pomieszczenia, w którym wykonujesz swoje obowiązki, jak i to miejscowe znajdujące się bezpośrednio na biurku. Najlepiej jest, jeśli przestrzeń robocza oświetlana jest z góry, a całe pomieszczenie jest równomiernie wypełnione światłem. Możesz także posiłkować się lampkami biurkowymi, pamiętając przy tym, by strumień światła nie padał bezpośrednio na twarz i nie raził Cię. Niezależnie od tego, z jakiego rodzaju oświetlenia korzystasz w miejscu pracy, zwróć uwagę na jego barwę i natężenie. Najlepsze są żarówki dające zimne białe światło, które sprzyja skupieniu. Jeśli chodzi o natężenie światła w pokoju biurowym, zgodnie z polską normą PN-EN 12464-1:200, by nie powodować zmęczenia oczu, powinno ono wynosić 500 lx (w przypadku pracy przy komputerze, czytania i pisania) lub 300 lx (gdy jest to pomieszczenie, w którym nie przebywasz stale, tylko wykonujesz jakieś dorywcze prace takie jak np. segregowanie dokumentów, kopiowanie, skanowanie itp.).

świecąca lampka biurkowa

Istotną kwestią dla stworzenia ergonomicznego stanowiska do pracy jest również odpowiedni mikroklimat i jakość powietrza. Idealne warunki to takie, w których panuje temperatura co najmniej 18°C oraz wilgotność powietrza na poziomie 40%. W utrzymywaniu tych parametrów na prawidłowym poziomie przydadzą Ci się grzejniki elektryczne (w sezonie zimowym), wentylatory i klimatyzatory (w sezonie letnim) oraz nawilżacze powietrza (zwłaszcza w sezonie grzewczym). Pamiętaj o odpowiedniej wentylacji pomieszczenia oraz jego wietrzeniu. Dobrze jest także zadbać o usunięcie, z powietrza krążącego w biurze, wszelkich zanieczyszczeń mogących mieć negatywny wpływ na Twoje zdrowie. Pomocny w tym będzie odpowiedni oczyszczacz powietrza, który usunie szkodliwe cząsteczki, a przy tym wyeliminuje brzydkie zapachy. Wybierz modele posiadające funkcję jonizacji, dedykowane do miejsc, w których korzysta się z dużej ilości urządzeń elektronicznych. Jej zadaniem jest eliminacja niezdrowych jonów dodatnich, emitowanych przez te sprzęty, poprzez generowanie jonów ujemnych. Dzięki temu powietrze staje się wolne od kurzu, pyłków, wirusów i bakterii, co sprzyjać będzie Twojemu dobremu samopoczuciu, koncentracji i zdrowiu.

Polecane produkty

Nawilżacz powietrza Eldom NU5, biało-fioletowy
Nawilżacz powietrza Eldom NU5, biało-fioletowy
kod: ZU7
wydłużony czas dostawy
252,74 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Ideal, AP 15, z funkcją jonizacji, 4 poziomy mocy, 25 m2
Oczyszczacz powietrza Ideal, AP 15, z funkcją jonizacji, 4 poziomy mocy, 25 m2
kod: ZU47
6 mar u Ciebie
1327,19 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Ideal AP 30, z funkcją jonizacji, 4 poziomy mocy, 30m2
Oczyszczacz powietrza Ideal AP 30, z funkcją jonizacji, 4 poziomy mocy, 30m2
kod: ZU48
6 mar u Ciebie
-30%
2360,44 zł brutto
1652,31 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 2360,44
Oczyszczacz powietrza Ideal, ACC 55, z funkcją nawilżania, 3 poziomy mocy, 55 m2
Oczyszczacz powietrza Ideal, ACC 55, z funkcją nawilżania, 3 poziomy mocy, 55 m2
kod: ZU51
6 mar u Ciebie
2598,85 zł brutto
Hit cenowy
Oczyszczacz powietrza Ideal AW 60, z funkcją nawilżania, 4 poziomy mocy, 60m2
Oczyszczacz powietrza Ideal AW 60, z funkcją nawilżania, 4 poziomy mocy, 60m2
kod: ZU53
6 mar u Ciebie
-43%
2043,80 zł brutto
1168,81 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 2043,80
Nawilżacz ewaporacyjny Webber HH 1002, 3l, z funkcją jonizacji, biały
Nawilżacz ewaporacyjny Webber HH 1002, 3l, z funkcją jonizacji, biały
kod: ZU277
3 kwi u Ciebie
389,01 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Blueair HealthProtect 7740i, do pomieszczeń o powierzchni do 62m2
Oczyszczacz powietrza Blueair HealthProtect 7740i, do pomieszczeń o powierzchni do 62m2
kod: FP103
wydłużony czas dostawy
4558,55 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Blueair HealthProtect 7440i, do pomieszczeń o powierzchni do 38m2
Oczyszczacz powietrza Blueair HealthProtect 7440i, do pomieszczeń o powierzchni do 38m2
kod: FP104
wydłużony czas dostawy
3598,98 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Blueair HealthProtect 7470i, do pomieszczeń o powierzchni do 38m2
Oczyszczacz powietrza Blueair HealthProtect 7470i, do pomieszczeń o powierzchni do 38m2
kod: FP105
wydłużony czas dostawy
3838,92 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Blueair HealthProtect 7770i, do pomieszczeń o powierzchni do 62m2
Oczyszczacz powietrza Blueair HealthProtect 7770i, do pomieszczeń o powierzchni do 62m2
kod: FP106
wydłużony czas dostawy
4918,68 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Blueair Blue 3410, do pomieszczeń o powierzchni do 36m2
Oczyszczacz powietrza Blueair Blue 3410, do pomieszczeń o powierzchni do 36m2
kod: FP107
pojutrze u Ciebie
-17%
1438,84 zł brutto
1199,04 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 1438,84
Oczyszczacz powietrza Blueair Blue 3210, do pomieszczeń o powierzchni do 17m2
Oczyszczacz powietrza Blueair Blue 3210, do pomieszczeń o powierzchni do 17m2
kod: FP109
pojutrze u Ciebie
-17%
958,81 zł brutto
799,01 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 958,81
Oczyszczacz powietrza Blueair Pro L, do pomieszczeń o powierzchni do 72m2
Oczyszczacz powietrza Blueair Pro L, do pomieszczeń o powierzchni do 72m2
kod: FP110
wydłużony czas dostawy
6598,70 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Blueair Pro M, do pomieszczeń o powierzchni do 36m2
Oczyszczacz powietrza Blueair Pro M, do pomieszczeń o powierzchni do 36m2
kod: FP111
wydłużony czas dostawy
3958,66 zł brutto
Oczyszczacz powietrza Blueair Pro XL, do pomieszczeń o powierzchni do 110m2
Oczyszczacz powietrza Blueair Pro XL, do pomieszczeń o powierzchni do 110m2
kod: FP112
wydłużony czas dostawy
13199,09 zł brutto
Nawilżacz ewaporacyjny Stylies Helos, 4l, z funkcją oczyszczania i aromaterapii, biały
Nawilżacz ewaporacyjny Stylies Helos, 4l, z funkcją oczyszczania i aromaterapii, biały
kod: ZU239
7 mar u Ciebie
688,86 zł brutto
Nawilżacz ultradźwiękowy Stylies Titan, 5.5l, biały
Nawilżacz ultradźwiękowy Stylies Titan, 5.5l, biały
kod: ZU240
7 mar u Ciebie
718,81 zł brutto
Nawilżacz ultradźwiękowy Stylies Leonis, 5l, z funkcją jonizacji, biały
Nawilżacz ultradźwiękowy Stylies Leonis, 5l, z funkcją jonizacji, biały
kod: ZU241
7 mar u Ciebie
632,15 zł brutto
Nawilżacz parowy Stylies Sirius, 3.5l, biały
Nawilżacz parowy Stylies Sirius, 3.5l, biały
kod: ZU242
7 mar u Ciebie
524,26 zł brutto
Nawilżacz ewaporacyjny Stylies Alaze, 3l, biały
Nawilżacz ewaporacyjny Stylies Alaze, 3l, biały
kod: ZU243
pojutrze u Ciebie
484,40 zł brutto

Na ergonomię pracy wpływ ma także uporządkowana przestrzeń robocza. Zorganizuj wszelkie artykuły biurowe i dokumenty potrzebne Ci do pracy w taki sposób, byś miał je w zasięgi ręki. Dlaczego to takie ważne? Jeśli będziesz mieć bałagan, by sięgnąć po konkretną rzecz będziesz musiał się wyginać, przybierając nienaturalne pozycje ciała. Lepiej zatem na bieżąco dbać o ład i porządek na swoim biurku, by temu zapobiegać. Korzystaj więc z niezbędnych przyborników, półek na dokumenty, organizerów oraz szuflad.

Właściwa praca przy komputerze – ergonomia stanowiska a Twoje zdrowie

kobieta pracująca przy biurku, siedząca na ergonomicznym krześle biurowym, trzymająca stopy na podnóżku

Długotrwałe siedzenie przy komputerze niestety odbija się na zdrowiu pracownika, dlatego każdy pracodawca ma obowiązek stworzenia odpowiednich ergonomicznych warunków pracy, zgodnych z minimalnymi wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1. 12. 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. W przypadku gdy podstawowe zasady ergonomii nie będą przestrzegane, trzeba liczyć się z wieloma przykrymi schorzeniami. Do najczęściej występujących dolegliwości zalicza się bóle głowy, problemy ze wzrokiem, zaburzenia krążenia, bóle mięśni i stawów, zwyrodnienia, schorzenia kręgosłupa oraz ucisk i dyskomfort w nadgarstkach.

Pamiętaj jednak, że nawet jeśli Twoje stanowisko pracy przy komputerze będzie w pełni ergonomiczne, siedzenie w wymuszonej pozycji przez wiele godzin ma bardzo niekorzystny wpływ na Twoją postawę i zdrowie. Dlatego tak ważne jest, by w każdej godzinie pracy robić sobie 5 minut przerwy (która przysługuje pracownikowi, zgodnie ze wspomnianym wcześniej rozporządzeniem), odchodząc od biurka i zmieniając pozycję, minimalizując w ten sposób zmęczenie wzroku oraz ciała. Zaleca się, by poświęcić ten czas na ćwiczenia rozluźniające i relaksacyjne.

Wiesz już co to jest ergonomia pracy i co jest potrzebne, by pracować komfortowo, bezpiecznie i bez uszczerbku na zdrowiu. Zapraszamy do naszego sklepu internetowego Ofix.pl, gdzie znajdziesz niezbędne sprzęty i artykuły do ergonomicznej pracy. Krzesła, biurka, urządzenia, wszelkie akcesoria komputerowe, podpórki pod plecy, poduszki ortopedyczne na fotel i inne potrzebne do pracy narzędzia, dzięki którym wprowadzisz ergonomię na swoim stanowisku pracy zarówno w biurze, jak i w domu- wszystko to znajdziesz w Ofix.pl, w atrakcyjnych cenach, z gwarancją szybkiej dostawy w 24h i tylko od renomowanych producentów. Odwiedź nas już dziś i zadbaj o odpowiednie warunki do pracy zgodne z BHP!