• Menu
Darmowa dostawa od: 100 zł brutto
Ceny netto
Pomoc
Biuro obsługi klienta
801 800 801
opłata 0,29zł netto/min
pon. - pt. 8:00 - 16:00
Napisz wiadomość
info@ofix.pl

Wielogodzinna praca przed komputerem nie musi być męcząca i mało komfortowa. Wystarczy zadbać o ergonomiczne warunki pracy. W tym artykule podpowiemy Ci, jakie są zasady pracy przy komputerze i jak wyposażyć stanowisko pracy by było ergonomiczne, umożliwiało wygodne wykonywanie obowiązków i nie było źródłem zagrożeń dla pracownika. Powiemy też, co to ergonomia, dlaczego jest ważna oraz jaki sprzęt wybrać do pracy z laptopem i jak go ustawić.

Co to jest ergonomia?

Ergonomia to dziedzina nauki, która odgrywa kluczową rolę w naszym codziennym życiu. Jej nazwa pochodzi z języka greckiego, od słów: ergon- oznaczające czyn, pracę oraz nomos, które w tłumaczeniu na polski oznacza wiedzę, prawo. Zatem, tłumacząc dosłownie, ergonomia to wiedza o pracy człowieka, inaczej zależność pomiędzy człowiekiem a warunkami w jakich pracuje. Zgodnie z jej zasadami środowisko pracy wraz ze wszystkimi meblami, urządzeniami i narzędziami powinno być dostosowane do anatomicznych i psychofizycznych możliwości pracownika. Celem ergonomii jest więc optymalizacja warunków pracy tak, by spełniały one jego potrzeby i wymagania.

Dlaczego ergonomia pracy przy komputerze jest tak ważna?

Ergonomia stanowiska komputerowego jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa pracy i odgrywa w tym niebagatelną rolę. Dostosowanie stanowiska pracy, używanych sprzętów oraz warunków do psychofizycznych wymagań pomoże Ci zapobiec wypadkom (jak np. upadek, potknięcie itp.) oraz wielu problemom zdrowotnym. Prawidłowa, wygodna pozycja pracy sprawi, że unikniesz bólu pleców, szyi, kolan i nadgarstków, dzięki czemu wyeliminujesz wady postawy. Będzie ona również miała pozytywny wpływ na krążenie krwi, które zdecydowanie się poprawi. Brak dyskomfortu pozwoli Ci także lepiej skoncentrować się na wykonywanych zadaniach, znacznie poprawi Twoją wydajność pracy i zwiększy efektywność. Co więcej, ergonomiczne stanowisko pracy poprawi Twoje ogólne samopoczucie i zwiększy przyjemność płynącą z wykonywanych obowiązków. Tym samym przeciwdziałać będzie stresowi zawodowemu. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie zasad ergonomii w każdym miejscu pracy, niezależnie od tego czy jest nim biuro w siedzibie firmy czy w domu. W dalszej części artykułu powiemy co zrobić, by Twoje miejsce pracy biurowej było dopasowane do Twoich potrzeb i zapewniało najwyższy komfort.

Ergonomiczne stanowisko pracy - czyli jakie? Odpowiednie krzesło biurowe i biurko to podstawa

ergonomiczne krzesło przy biurku

Praca w biurze wiąże się z wielogodzinnym przebywaniem w pozycji siedzącej. Dlatego tak istotną kwestią dla uzyskania ergonomii pracy z komputerem, jest odpowiednio dobrane i ustawione krzesło biurowe (np. krzesło obrotowe lub wygodny fotel). Jakimi cechami powinien charakteryzować się ten mebel, by zapewnić komfort pracy? Ponieważ kolana powinny być zgięte pod kątem 90°, przede wszystkim ważna jest możliwość regulacji wysokości siedziska. Powinno ono być ustawione tak, aby całe stopy były płasko oparte na podłożu. W przypadku, gdy nie jest to możliwe, konieczne jest zastosowanie podnóżka o kącie pochylenia w zakresie 0°-15°. Taki podnóżek wyeliminuje powstawanie problemów z krążeniem, zapobiegnie obrzękom oraz bólom nóg. Pozwala to uniknąć problemów zdrowotnych takich jak chociażby żylaki. Dla optymalnego dopasowania do wzrostu istotna jest również regulowana wysokość oparcia, którego zadaniem jest odpowiednie podparcie kręgosłupa w każdym odcinku. Dzięki niemu utrzymasz prawidłową postawę, która będzie mniej męcząca dla Twoich pleców. Przydatną funkcją w Twoim krześle będzie też regulacja kąta nachylenia - oparcie powinno dać się odchylić do tyłu o co najmniej 15°. Pamiętaj także, że kąt pomiędzy oparciem a siedziskiem na wysokości miednicy powinien być mniejszy niż 90°. Dobrze jest wybierać modele foteli, posiadające wyprofilowane siedzisko i oparcie, które idealnie dopasują się do naturalnej pozycji ciała. Cenna rada: jeśli jesteś osobą bardzo wysoką, najlepsze dla Ciebie będzie krzesło biurowe ergonomiczne z dodatkową regulacją głębokości siedziska. Musisz ustawić je tak, by podpierało 2/3 długości Twoich nóg, co zapobiegnie uciskowi nóg w zgięciu oraz ich drętwieniu. Rzeczą, o której nie należy zapominać przy wyborze wygodnego fotela do biura, jest również regulacja podłokietników, które powinny stanowić stabilne oparcie dla łokci, odciążając ręce. Istotna jest też obrotowa konstrukcja oraz solidna podstawa na kółkach, gwarantująca stabilność oraz mobilność. Podsumowując, im więcej możliwości regulacji w Twoim fotelu, tym lepiej dla Twojego zdrowia.

Polecane produkty

Fotel ergonomiczny Diablo Basic, czarno-szary
Fotel ergonomiczny Diablo Basic, czarno-szary
kod: FT142
pojutrze u Ciebie
2200,47 zł brutto
szt.
1 szt.
Fotel biurowy Office Products Cyprus, ekoskóra, czarny
Fotel biurowy Office Products Cyprus, ekoskóra, czarny
kod: KS210
pojutrze u Ciebie
859,77 zł brutto
szt.
1 szt.
Fotel Nowy Styl Supreme Orion, MADRYT9100, eko-skóra, czarny
Fotel Nowy Styl Supreme Orion, MADRYT9100, eko-skóra, czarny
kod: FT84
pojutrze u Ciebie
1597,77 zł brutto
szt.
1 szt.
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo Black, rozmiar 6,  szary melanż
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo Black, rozmiar 6, szary melanż
kod: KS344
pojutrze u Ciebie
933,57 zł brutto
szt.
1 szt.
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo white, rozmiar 6, czarny
Krzesło obrotowe biurowe Entelo Duo white, rozmiar 6, czarny
kod: KS340
pojutrze u Ciebie
995,07 zł brutto
szt.
1 szt.
Krzesło obrotowe Nowy Styl Cooper Mesh EF031, szary
Krzesło obrotowe Nowy Styl Cooper Mesh EF031, szary
kod: KS233
pojutrze u Ciebie
-5%
945,87 zł brutto
896,67 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 945,87
szt.
1 szt.
Krzesło obrotowe Nowy Styl Stillo 10 EF-002, profil GTP, ciemnoszary
Krzesło obrotowe Nowy Styl Stillo 10 EF-002, profil GTP, ciemnoszary
kod: KS73
pojutrze u Ciebie
699,87 zł brutto
szt.
1 szt.
Fotel biurowy Office Products Corsica, ekoskóra, czarny
Fotel biurowy Office Products Corsica, ekoskóra, czarny
kod: FT58
pojutrze u Ciebie
749,07 zł brutto
szt.
1 szt.
Krzesło obrotowe Renberget, Bomstad, czarny
Krzesło obrotowe Renberget, Bomstad, czarny
kod: KS183
pojutrze u Ciebie
-24%
564,57 zł brutto
429,27 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 564,57
szt.
1 szt.
Fotel gabinetowy Nowy Styl Multi Revita R HIT R, czarny
Fotel gabinetowy Nowy Styl Multi Revita R HIT R, czarny
kod: FT81
pojutrze u Ciebie
633,31 zł brutto
szt.
1 szt.
Krzesło obrotowe Nowy Styl NARGO-RB-BL TS06, czarny
Krzesło obrotowe Nowy Styl NARGO-RB-BL TS06, czarny
kod: KS353
8 lis u Ciebie
754,59 zł brutto
szt.
1 szt.
Nowość
Krzesło do biurka Entelo Petit z podnóżkiem, rozmiar 4 WK+P, tkanina Jasmine JS03, szary, biała podstawa
Krzesło do biurka Entelo Petit z podnóżkiem, rozmiar 4 WK+P, tkanina Jasmine JS03, szary, biała podstawa
kod: KS426
17 paź u Ciebie
577,77 zł brutto
szt.
1 szt.
Fotel biurowy Office Products Corfu, tkanina membranowa/ekoskóra, czarny
Fotel biurowy Office Products Corfu, tkanina membranowa/ekoskóra, czarny
kod: FT57
11 paź u Ciebie
601,47 zł brutto
szt.
1 szt.
Krzesło obrotowe Nowy Styl EF019 Cooper Mesh HRUA, czarny
Krzesło obrotowe Nowy Styl EF019 Cooper Mesh HRUA, czarny
kod: FT85
17 paź u Ciebie
1216,47 zł brutto
szt.
1 szt.
Krzesło obrotowe Nowy Styl Stillo 10 EF010, profil GTP, niebieski
Krzesło obrotowe Nowy Styl Stillo 10 EF010, profil GTP, niebieski
kod: KS110
pojutrze u Ciebie
724,47 zł brutto
szt.
1 szt.
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl Mefisto M-43, welur, czarny
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl Mefisto M-43, welur, czarny
kod: FT4
pojutrze u Ciebie
753,60 zł brutto
szt.
1 szt.
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl Mefisto M-47, welur, szary
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl Mefisto M-47, welur, szary
kod: FT21
pojutrze u Ciebie
835,17 zł brutto
szt.
1 szt.
Fotel gabinetowy Nowy Styl Amos W-42C, czarny
Fotel gabinetowy Nowy Styl Amos W-42C, czarny
kod: FT82
pojutrze u Ciebie
1597,77 zł brutto
szt.
1 szt.
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl William R (Leon) steel EF031, tkanina, szary
Fotel biurowy - gabinetowy Nowy Styl William R (Leon) steel EF031, tkanina, szary
kod: FT73
pojutrze u Ciebie
-11%
995,07 zł brutto
884,52 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 995,07
szt.
1 szt.
Wyprzedaż
Krzesło obrotowe Nowy Styl Adler GTP C-11, czarny
Krzesło obrotowe Nowy Styl Adler GTP C-11, czarny
kod: KS277
pojutrze u Ciebie
441,57 zł brutto
szt.
1 szt.

Poza krzesłem, do stworzenia ergonomicznego stanowiska pracy przy komputerze, niezbędne jest wygodne biurko. Jego blat powinien być na tyle duży, by zmieściły się na nim wszystkie potrzebne Ci do pracy akcesoria, jednocześnie zapewniając odpowiednią powierzchnię roboczą. Szerokość biurka musi być wystarczająca, by umieścić na nim ekran w odległości co najmniej 40cm od Twoich oczu (max. 75cm) i by pozwalała na położenie klawiatury minimum 10cm od przedniej krawędzi. Dobrze by było, gdyby wysokość blatu Twojego biurka była regulowana. Pozwoliłoby to na jego ustawienie na wysokości łokci i umożliwiło położenie kończyn górnych w prawidłowy sposób, czyli tak, aby zachować kąt prosty między ramieniem a przedramieniem. Wysokość biurka ma również niebagatelne znaczenie dla prawidłowego ustawienia monitora- górna krawędź ekranu powinna znajdować się na wysokości oczu. Wymagania dotyczące ergonomii w pracy przy monitorze określają, że biurko powinno być podniesione na taką wysokość, by kąt obserwacji ekranu monitora wynosił 20°÷50° w dół (licząc od linii poziomej na wysokości oczu pracownika do linii poprowadzonej od jego oczu do środka ekranu). W przypadku gdy biurko ma niewystarczający zakres regulacji wysokości, skorzystaj z osobnej podstawy pod monitor lub podstawy pod laptopa, które pomogą Ci ustawić ekran w odpowiedniej pozycji. Doskonałym pomysłem jest zakup biurka typu sit-stand z regulacją wysokości nawet do 125cm. Ich atutem jest fakt, że oprócz pracy siedzącej stwarzają również możliwość pracy na stojąco. Takie rozwiązanie wprowadza dodatkowy ruch, który korzystnie wpływa na zdrowie i samopoczucie użytkownika. Warto zatem, byś rozważył kupno takiego produktu. Ciekawą propozycją są też specjalne stanowiska dedykowane do pracy siedząco-stojącej. Niezależnie jednak od tego, jaki rodzaj biurka wybierzesz, ustaw je bokiem do okna, dzięki czemu unikniesz odblasków na swoim monitorze a słońce nie będzie Cię oślepiać.

krzesło biurowe stojące przy regulowanym biurku

BHP przy pracy z monitorem. Zasady ergonomii przy komputerze – sprzęty i ich ustawienie

Wiesz już jaki fotel i biurko kupić, by ograniczyć ryzyko wystąpienia negatywnych skutków związanych z pracą biurową. A co z pozostałym sprzętem biurowym? Co jeszcze ma wpływ na stworzenie wygodnego i ergonomicznego stanowiska do pracy? Wspomnieliśmy już wcześniej o monitorze i jego prawidłowych ustawieniach. Należy jednak dodać, iż ergonomiczny monitor powinien mieć możliwość regulacji kąta nachylenia (co najmniej o 20° w przód i o 5° w tył) oraz obrotu (o 60° w lewo i 60° w prawo). Ważne jest także sprawdzenie wielkości czcionki, jasności obrazu oraz kontrastu, które powinny być ustawione tak, by wyświetlany obraz był wyraźny i stabilny. Jeśli Twoje biurko jest bardzo wąskie, koniecznie sięgnij po odpowiedni uchwyt do monitora. Z jego pomocą dostosujesz jego odległość od oczu oraz wysokość do własnych potrzeb.

biurko ustawione bokiem do okna

Do pracy przy komputerze niezbędna jest odpowiednia klawiatura oraz mysz komputerowa. Ergonomiczna klawiatura nie powinna dopuścić do przeciążenia mięśni kończyn górnych i powinna być wyposażona w klawisze o czytelnych znakach. By spełniała wymogi ergonomii, powinna też posiadać regulację kąta nachylenia 0°-15°, co jest możliwe dzięki zastosowaniu składanych nóżek. Przy dłuższej pracy na klawiaturze warto użyć podkładki pod nadgarstki, która zapewni im odpowiednie wsparcie i zapobiegnie przykrym dolegliwościom i jednostkom chorobowym takim jak na przykład zespół cieśni nadgarstka. Ważne jest również, by podczas pracy na klawiaturze trzymać ręce zgięte pod kątem prostym. Jeśli chodzi o myszkę, musisz wybrać taki model, który utrzyma Twoją dłoń w naturalnej poziomej pozycji i będzie. Unikać należy nadmiernego wygięcia nadgarstka, w czym zapobiec może stosowanie myszki pionowej (wertykalnej) lub tzw. tracka ball'a. Dla większej wygody pracy warto wybierać myszy bezprzewodowe, by uniknąć plątania się kabli. Pamiętaj też, by trzymać myszkę jak najbliżej ciała, co znacznie zmniejszy napięcie szyi i ramion. Stosuj też podkładki pod mysz, zapewniające większą precyzję ruchów.

Ergonomiczne produkty

Podnóżek regulowany Q-Connect, 400x70x350mm, antracytowy
Podnóżek regulowany Q-Connect, 400x70x350mm, antracytowy
kod: FR28
pojutrze u Ciebie
179,12 zł brutto
szt.
1 szt.
Klawiatura przewodowa Kensington, numeryczna, 21 klawiszy, czarny
Klawiatura przewodowa Kensington, numeryczna, 21 klawiszy, czarny
kod: KL190
pojutrze u Ciebie
-16%
105,66 zł brutto
88,44 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 105,66
szt.
1 szt.
Poduszka balansująca na krzesło Leitz Ergo, z pokrowcem, ciemnoszary
Poduszka balansująca na krzesło Leitz Ergo, z pokrowcem, ciemnoszary
kod: PZ160
pojutrze u Ciebie
203,91 zł brutto
szt.
1 szt.
Podnóżek ergonomiczny Leitz Ergo, 508x135x300 mm, szary
Podnóżek ergonomiczny Leitz Ergo, 508x135x300 mm, szary
kod: FR57
pojutrze u Ciebie
466,17 zł brutto
szt.
1 szt.
Podnóżek Kensington SoleRest, 450x350mm, czarny
Podnóżek Kensington SoleRest, 450x350mm, czarny
kod: FR52
pojutrze u Ciebie
-46%
281,67 zł brutto
150,96 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 281,67
szt.
1 szt.
Podnóżek Kensington SmartFit SoleMate Pro Elite, szary
Podnóżek Kensington SmartFit SoleMate Pro Elite, szary
kod: FR50
pojutrze u Ciebie
344,45 zł brutto
szt.
1 szt.
Podpórka pod plecy Kensington SmartFit Conform, czarny
Podpórka pod plecy Kensington SmartFit Conform, czarny
kod: PQ4
pojutrze u Ciebie
367,30 zł brutto
szt.
1 szt.
Podnóżek Kensington SoleMate, 450x350mm, szaro-czarny
Podnóżek Kensington SoleMate, 450x350mm, szaro-czarny
kod: FR38
pojutrze u Ciebie
247,25 zł brutto
szt.
1 szt.
Podnóżek regulowany Kensington SoleMassage, czarny
Podnóżek regulowany Kensington SoleMassage, czarny
kod: FR40
pojutrze u Ciebie
276,71 zł brutto
szt.
1 szt.
Poduszka balansująca na krzesło Leitz Ergo, z pokrowcem, jasnoszary
Poduszka balansująca na krzesło Leitz Ergo, z pokrowcem, jasnoszary
kod: PZ159
14 paź u Ciebie
203,91 zł brutto
szt.
1 szt.
Klawiatura przewodowa Logitech K120, czarny
Klawiatura przewodowa Logitech K120, czarny
kod: KL7
pojutrze u Ciebie
50,66 zł brutto
szt.
1 szt.
Szuflada na klawiaturę z podkładką pod mysz Fellowes Deluxe Office Suites, czarny
Szuflada na klawiaturę z podkładką pod mysz Fellowes Deluxe Office Suites, czarny
kod: SJ1
11 paź u Ciebie
-10%
238,50 zł brutto
213,90 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 238,50
szt.
1 szt.
Podkładka żelowa pod nadgarstek Fellowes Crystal, 122x18x88 mm, niebieski
Podkładka żelowa pod nadgarstek Fellowes Crystal, 122x18x88 mm, niebieski
kod: PZ18
pojutrze u Ciebie
-11%
42,93 zł brutto
38,01 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 42,93
szt.
1 szt.
Podkładka żelowa pod nadgarstek Fellowes Crystal, 122x18x88 mm, czarny
Podkładka żelowa pod nadgarstek Fellowes Crystal, 122x18x88 mm, czarny
kod: PZ19
10 paź u Ciebie
38,01 zł brutto
szt.
1 szt.
Podkładka piankowa pod mysz Fellowes Economy, 186x224x6mm, niebieski
Podkładka piankowa pod mysz Fellowes Economy, 186x224x6mm, niebieski
kod: PZ10
pojutrze u Ciebie
10,76 zł brutto
szt.
1 szt.
Podkładka piankowa pod mysz Fellowes Economy, 186x224x6mm, szary
Podkładka piankowa pod mysz Fellowes Economy, 186x224x6mm, szary
kod: PZ17
pojutrze u Ciebie
10,69 zł brutto
szt.
1 szt.
Podpórka pod plecy Fellowes, profesjonalna, 365x375x55mm, czarny
Podpórka pod plecy Fellowes, profesjonalna, 365x375x55mm, czarny
kod: FR21
pojutrze u Ciebie
-9%
193,96 zł brutto
175,99 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 193,96
szt.
1 szt.
Podkładka żelowa pod mysz i nadgarstek Fellowes Crystal, 14x202x230mm, niebieski
Podkładka żelowa pod mysz i nadgarstek Fellowes Crystal, 14x202x230mm, niebieski
kod: PZ12
pojutrze u Ciebie
-6%
69,48 zł brutto
65,55 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 69,48
szt.
1 szt.
Podnóżek Fellowes Microban Office Suites, 108x444x336mm, czarny
Podnóżek Fellowes Microban Office Suites, 108x444x336mm, czarny
kod: FR1
pojutrze u Ciebie
224,97 zł brutto
szt.
1 szt.
Podnóżek Kensington SoleSaver, 450x350x100-145mm, czarny
Podnóżek Kensington SoleSaver, 450x350x100-145mm, czarny
kod: FR6
14 paź u Ciebie
136,87 zł brutto
szt.
1 szt.

Ergonomia w pracy to nie tylko urządzenia. Jakie warunki pracy mają wpływ na ergonomię?

Rozpatrując zagadnienie ergonomii, należy poruszyć także inne kwestie, które bezpośrednio przyczyniają się do zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy. Jednym z takich elementów jest prawidłowe oświetlenie. Praca przy komputerze wymaga dostępu do takiego światła, które zapewni Ci komfort, a tym samym efektywność. Przede wszystkim ważne jest, byś miał dostęp do światła słonecznego, które dla wzroku jest mniej męczące niż to sztuczne. Konieczne jest zastosowanie w oknach żaluzji bądź zasłon, ograniczających ilość wpadającego światła przy bardzo dużym nasłonecznieniu, które mogłoby odciążyć Twój wzrok. Musisz też pamiętać o odpowiednim ustawieniu monitora względem okna (o czym wspominaliśmy powyżej), by zapobiec olśnieniom. Uzupełnieniem dla oświetlenia słonecznego jest oświetlenie sztuczne, które niekiedy stanowi jedyne źródło światła. Należy zadbać zarówno o prawidłowe oświetlenie ogólne pomieszczenia, w którym wykonujesz swoje obowiązki, jak i to miejscowe znajdujące się bezpośrednio na biurku. Najlepiej jest, jeśli przestrzeń robocza oświetlana jest z góry, a całe pomieszczenie jest równomiernie wypełnione światłem. Możesz także posiłkować się lampkami biurkowymi, pamiętając przy tym, by strumień światła nie padał bezpośrednio na twarz i nie raził Cię. Niezależnie od tego, z jakiego rodzaju oświetlenia korzystasz w miejscu pracy, zwróć uwagę na jego barwę i natężenie. Najlepsze są żarówki dające zimne białe światło, które sprzyja skupieniu. Jeśli chodzi o natężenie światła w pokoju biurowym, zgodnie z polską normą PN-EN 12464-1:200, by nie powodować zmęczenia oczu, powinno ono wynosić 500 lx (w przypadku pracy przy komputerze, czytania i pisania) lub 300 lx (gdy jest to pomieszczenie, w którym nie przebywasz stale, tylko wykonujesz jakieś dorywcze prace takie jak np. segregowanie dokumentów, kopiowanie, skanowanie itp.).

świecąca lampka biurkowa

Istotną kwestią dla stworzenia ergonomicznego stanowiska do pracy jest również odpowiedni mikroklimat i jakość powietrza. Idealne warunki to takie, w których panuje temperatura co najmniej 18°C oraz wilgotność powietrza na poziomie 40%. W utrzymywaniu tych parametrów na prawidłowym poziomie przydadzą Ci się grzejniki elektryczne (w sezonie zimowym), wentylatory i klimatyzatory (w sezonie letnim) oraz nawilżacze powietrza (zwłaszcza w sezonie grzewczym). Pamiętaj o odpowiedniej wentylacji pomieszczenia oraz jego wietrzeniu. Dobrze jest także zadbać o usunięcie, z powietrza krążącego w biurze, wszelkich zanieczyszczeń mogących mieć negatywny wpływ na Twoje zdrowie. Pomocny w tym będzie odpowiedni oczyszczacz powietrza, który usunie szkodliwe cząsteczki, a przy tym wyeliminuje brzydkie zapachy. Wybierz modele posiadające funkcję jonizacji, dedykowane do miejsc, w których korzysta się z dużej ilości urządzeń elektronicznych. Jej zadaniem jest eliminacja niezdrowych jonów dodatnich, emitowanych przez te sprzęty, poprzez generowanie jonów ujemnych. Dzięki temu powietrze staje się wolne od kurzu, pyłków, wirusów i bakterii, co sprzyjać będzie Twojemu dobremu samopoczuciu, koncentracji i zdrowiu.

Polecane produkty

Nawilżacz ewaporacyjny Stylies Orion, z funkcją oczyszczania i  aromaterapii, 6l, biały
Nawilżacz ewaporacyjny Stylies Orion, z funkcją oczyszczania i aromaterapii, 6l, biały
kod: ZU245
14 paź u Ciebie
761,37 zł brutto
szt.
1 szt.
Nawilżacz powietrza Eldom NU5, biało-fioletowy
Nawilżacz powietrza Eldom NU5, biało-fioletowy
kod: ZU7
wydłużony czas dostawy
404,67 zł brutto
szt.
1 szt.
Wyprzedaż
Oczyszczacz powietrza Blueair Blue 3210, do pomieszczeń o powierzchni do 17m2
Oczyszczacz powietrza Blueair Blue 3210, do pomieszczeń o powierzchni do 17m2
kod: FP109
pojutrze u Ciebie
799,01 zł brutto
szt.
1 szt.
Wyprzedaż
Oczyszczacz powietrza Esperanza Breeze, 10-20m2
Oczyszczacz powietrza Esperanza Breeze, 10-20m2
kod: FP34
pojutrze u Ciebie
-42%
281,67 zł brutto
163,27 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 281,67
szt.
1 szt.
Wyprzedaż
Oczyszczacz powietrza Fellowes AeraMax PRO AM 3, z funkcją jonizacji, 65m2
Oczyszczacz powietrza Fellowes AeraMax PRO AM 3, z funkcją jonizacji, 65m2
kod: FP40
pojutrze u Ciebie
5451,75 zł brutto
szt.
1 szt.
Wyprzedaż
Oczyszczacz powietrza Fellowes AeraMax PRO AM 3S, z funkcją jonizacji, 65m2
Oczyszczacz powietrza Fellowes AeraMax PRO AM 3S, z funkcją jonizacji, 65m2
kod: FP42
pojutrze u Ciebie
6112,31 zł brutto
szt.
1 szt.
Wyprzedaż
Oczyszczacz powietrza Fellowes, AeraMax DX55, 4 poziomy mocy, 18 m2
Oczyszczacz powietrza Fellowes, AeraMax DX55, 4 poziomy mocy, 18 m2
kod: FP55
pojutrze u Ciebie
-35%
1901,53 zł brutto
1236 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 1901,53
szt.
1 szt.
Wyprzedaż
Oczyszczacz powietrza Webber AP8350, z funkcją jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 35m2
Oczyszczacz powietrza Webber AP8350, z funkcją jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 35m2
kod: FP51
pojutrze u Ciebie
-30%
699,87 zł brutto
490,51 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 699,87
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Fellowes AeraMax DX95, 4 poziomy mocy, 28-42 m2
Oczyszczacz powietrza Fellowes AeraMax DX95, 4 poziomy mocy, 28-42 m2
kod: FP56
pojutrze u Ciebie
2102,07 zł brutto
szt.
1 szt.
Outlet
Outlet: Oczyszczacz powietrza Warmtec AP350W+, z funkcją nawilżania i jonizacji, Wi-Fi, do pomieszczeń o powierzchni do 80m2
Outlet: Oczyszczacz powietrza Warmtec AP350W+, z funkcją nawilżania i jonizacji, Wi-Fi, do pomieszczeń o powierzchni do 80m2
kod: FP25U
pojutrze u Ciebie
-31%
2335,77 zł brutto
1622,37 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 2335,77
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Ideal, AP 15, z funkcją jonizacji, 4 poziomy mocy, 25 m2
Oczyszczacz powietrza Ideal, AP 15, z funkcją jonizacji, 4 poziomy mocy, 25 m2
kod: ZU47
11 paź u Ciebie
1327,19 zł brutto
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Ideal AP 30, z funkcją jonizacji, 4 poziomy mocy, 30m2
Oczyszczacz powietrza Ideal AP 30, z funkcją jonizacji, 4 poziomy mocy, 30m2
kod: ZU48
11 paź u Ciebie
-30%
2360,44 zł brutto
1652,31 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 2360,44
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Ideal, ACC 55, z funkcją nawilżania, 3 poziomy mocy, 55 m2
Oczyszczacz powietrza Ideal, ACC 55, z funkcją nawilżania, 3 poziomy mocy, 55 m2
kod: ZU51
11 paź u Ciebie
2598,85 zł brutto
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Ideal AW 60, z funkcją nawilżania, 4 poziomy mocy, 60m2
Oczyszczacz powietrza Ideal AW 60, z funkcją nawilżania, 4 poziomy mocy, 60m2
kod: ZU53
11 paź u Ciebie
-43%
2043,80 zł brutto
1168,81 zł brutto
Najniższa cena z 30 dni: 2043,80
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Webber AP9700 Wifi Silver, z funkcją nawilżania i jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 65 m2, z nawilżaczem
Oczyszczacz powietrza Webber AP9700 Wifi Silver, z funkcją nawilżania i jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 65 m2, z nawilżaczem
kod: FP53
wydłużony czas dostawy
1757,67 zł brutto
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Webber Air Purifier AP8400, z funkcją jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 38 m2, biały
Oczyszczacz powietrza Webber Air Purifier AP8400, z funkcją jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 38 m2, biały
kod: FP50
wydłużony czas dostawy
449,01 zł brutto
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Webber AP9405, z funkcją nawilżania i jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 40m2, z nawilżaczem
Oczyszczacz powietrza Webber AP9405, z funkcją nawilżania i jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 40m2, z nawilżaczem
kod: FP52
wydłużony czas dostawy
856,50 zł brutto
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Webber AP9900 Wi-Fi, z funkcją nawilżania i jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 106m2, z nawilżaczem
Oczyszczacz powietrza Webber AP9900 Wi-Fi, z funkcją nawilżania i jonizacji, do pomieszczeń o powierzchni do 106m2, z nawilżaczem
kod: FP54
wydłużony czas dostawy
2132 zł brutto
szt.
1 szt.
Nawilżacz powietrza Blaupunkt AHS701, 4l, z funkcją oczyszczania, biały
Nawilżacz powietrza Blaupunkt AHS701, 4l, z funkcją oczyszczania, biały
kod: ZU141
14 paź u Ciebie
497,92 zł brutto
szt.
1 szt.
Oczyszczacz powietrza Leitz Trusens Z-1000, mały oczyszczacz powietrza do domu, do pomieszczeń o powierzchni do 23m2
Oczyszczacz powietrza Leitz Trusens Z-1000, mały oczyszczacz powietrza do domu, do pomieszczeń o powierzchni do 23m2
kod: FP47
14 paź u Ciebie
847,47 zł brutto
szt.
1 szt.

Na ergonomię pracy wpływ ma także uporządkowana przestrzeń robocza. Zorganizuj wszelkie artykuły biurowe i dokumenty potrzebne Ci do pracy w taki sposób, byś miał je w zasięgi ręki. Dlaczego to takie ważne? Jeśli będziesz mieć bałagan, by sięgnąć po konkretną rzecz będziesz musiał się wyginać, przybierając nienaturalne pozycje ciała. Lepiej zatem na bieżąco dbać o ład i porządek na swoim biurku, by temu zapobiegać. Korzystaj więc z niezbędnych przyborników, półek na dokumenty, organizerów oraz szuflad.

Właściwa praca przy komputerze – ergonomia stanowiska a Twoje zdrowie

kobieta pracująca przy biurku, siedząca na ergonomicznym krześle biurowym, trzymająca stopy na podnóżku

Długotrwałe siedzenie przy komputerze niestety odbija się na zdrowiu pracownika, dlatego każdy pracodawca ma obowiązek stworzenia odpowiednich ergonomicznych warunków pracy, zgodnych z minimalnymi wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1. 12. 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. W przypadku gdy podstawowe zasady ergonomii nie będą przestrzegane, trzeba liczyć się z wieloma przykrymi schorzeniami. Do najczęściej występujących dolegliwości zalicza się bóle głowy, problemy ze wzrokiem, zaburzenia krążenia, bóle mięśni i stawów, zwyrodnienia, schorzenia kręgosłupa oraz ucisk i dyskomfort w nadgarstkach.

Pamiętaj jednak, że nawet jeśli Twoje stanowisko pracy przy komputerze będzie w pełni ergonomiczne, siedzenie w wymuszonej pozycji przez wiele godzin ma bardzo niekorzystny wpływ na Twoją postawę i zdrowie. Dlatego tak ważne jest, by w każdej godzinie pracy robić sobie 5 minut przerwy (która przysługuje pracownikowi, zgodnie ze wspomnianym wcześniej rozporządzeniem), odchodząc od biurka i zmieniając pozycję, minimalizując w ten sposób zmęczenie wzroku oraz ciała. Zaleca się, by poświęcić ten czas na ćwiczenia rozluźniające i relaksacyjne.

Wiesz już co to jest ergonomia pracy i co jest potrzebne, by pracować komfortowo, bezpiecznie i bez uszczerbku na zdrowiu. Zapraszamy do naszego sklepu internetowego Ofix.pl, gdzie znajdziesz niezbędne sprzęty i artykuły do ergonomicznej pracy. Krzesła, biurka, urządzenia, wszelkie akcesoria komputerowe, podpórki pod plecy, poduszki ortopedyczne na fotel i inne potrzebne do pracy narzędzia, dzięki którym wprowadzisz ergonomię na swoim stanowisku pracy zarówno w biurze, jak i w domu- wszystko to znajdziesz w Ofix.pl, w atrakcyjnych cenach, z gwarancją szybkiej dostawy w 24h i tylko od renomowanych producentów. Odwiedź nas już dziś i zadbaj o odpowiednie warunki do pracy zgodne z BHP!